Förtroendeförskrivare ortopedteknik
Aktuellt från ortopedteknik
Dags för den årliga inventeringen
Vecka 51 (15–19 december) genomförs årets inventering. Precis som förra året använder vi en förenklad rutin:
Fyll i antal under respektive artikelnummer samt enhetens namn.
När inventeringen är klar:
-
Skriv ut den ifyllda blanketten
-
Låt två personer underteckna den
-
Skicka originalet till oss per post
-
Mejla även den ifyllda filen senast 19 december 2025
Kom ihåg att kontrollera åtkomst till inventeringslänken i god tid innan inventeringsveckan.
Här finns information, länkar och dokument för dig som är förtroendeförskrivare inom ortopedteknik.
Handbok
Handbok för förskrivning av personliga hjälpmedel
Förtroendeförskrivning
- För att ni ska få era produkter måste följande vara angivet på remissen annars returneras remissen för komplettering.
- Diagnoskod eller tydlig diagnos
- Hela artikelnummer
- Hela artikelnamnet
- Sida och storlek
- Alla produkter i buffertförrådet ska omsättas inom en månad.
- Info om lagerlistan: "Avrop enligt avtal sker utifrån den fysiska personens behov eller val, som faställs efter samråd med den medicinska professionen. Denna lista är exempel på produkter. För att se det hela upphandlade sortimentet, vad god se produkter i Marknadsplatsen alternativt sök fram respektive leverantörs prislista i Avtalskatalogen. Längre leveranstid förekommer för produkter som inte skickas direkt från OTA."
- Leveranstiderna ökar parallellt med beställningar utanför lagerlistan. Om det beställs utanför lagerlistan måste även leverantör anges på remiss. Tänk på att dessa ortoser inte går att returneras.
Lagerlistan
(kontakta nu.ota@vgregion.se om det inte går att komma åt lagerlistan.)
Remiss
remiss ifyllbar.pdf (skrivbar pdf)
Fyll i, skriv ut och posta eller faxa till ortopedteknik. Adress hittar du längst ner på remissen.
Sortiment
Ortopedteknik fasar successivt ut det gamla sortimentet. Produkter levereras från det befintliga lagret innan beställningar från det nya sortimentet görs.