Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Aktuella nyheter

Nyheter från NU-sjukvården

Måndag den 9 september opererades den första patienten med robotassisterad titthålskiurgi på Uddevalla sjukhus. Sammanlagt har fem operationer genomförts den första veckan. Den lyckade premiären firades måndagen den 16 september med öppet hus och namngivningsceremoni. Bland över 175 namnförslag fastnade juryn för Sara – Surgery Advanced Robot Assistant.

Tisdagen den 10 september tog Regionstyrelsen beslut om att låta om- och tillbyggnationen av neonatal på NÄL starta efter att ha varit på paus sedan i våras.

NU-sjukvården är ett av landets bästa sjukhus för allmäntjänstgöring (AT) inom kirurgi. Det slår Sveriges Yngre Läkares Förening (SYLF) fast i årets AT-ranking, som publicerades den 9 september. "Jag är stolt och glad!", säger Maria Wiksten Ericsson, verksamhetschef för kirurgikliniken.

Pressmeddelanden

Pressmeddelanden publiceras som nyheter. Bilder i nyheter kan få användas som pressbilder, men endast i samband med den nyhet där bilden publicerats.

Ta kontakt med NU-sjukvårdens presstjänst.

Nyhetsarkiv NU-sjukvården

Vill du läsa fler nyheter från NU-sjukvården? I vårt nyhetsarkiv hittar du nyheter från och med sommaren 2016 och framåt.

Till nyhetsarkivet

Senast uppdaterad: 2017-10-18 12:37