Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Pris till bästa AT- och ST-handledare 2019

Jonas Feldthusen och Afshin Noorani
Johan Klaar, Sveriges yngre läkares förening, delade ut priserna till Jonas Feldthusen och Afshin Noorani.

Afshin Noorani, överläkare på kirurgkliniken, och Jonas Feldthusen, överläkare på akutmottagningen, har utsetts till bästa AT- respektive ST-handledare i NU-sjukvården 2019.

Utmärkelserna delas ut av SYLF (Sveriges yngre läkares förening).

- Det bedrivs mängder av utbildning på våra sjukhus och det är många som är delaktiga i handledning av kollegor under utbildning, säger Johan Klaar, ordförande för SYLF Nordvästra Götaland. Vi vill lyfta fram och premiera de som har stuckit ut med särskilt bra handledning, trots att det ofta är stor press i arbetsvardagen.

Priset för bästa AT-handledare 2019 går till Afshin Noorani som är överläkare i kirurgi. Det är AT-läkarna själva som har nominerat och röstat fram honom som årets prisvinnare.

Priset för bästa ST-handledare 2019 går till Jonas Feldthusen som har en central roll uppstarten av den nya specialiteten akutsjukvård. På akutmottagningen på NÄL finns nu ett 20-tal blivande akutläkare som nu genomgår ST-utbildning.

Senast uppdaterad: 2019-06-14 11:06